יום חמישי, 5 ביולי 2018

קדחת ים תיכונית וענבים


אנחנו חיים באזור עם שכיחות גבוהה של קדחת ים תיכונית. מחלה זו נגרמת על ידי מספר מוטציות שונות ופוגעת בבני עדות המזרח. 
















למרות השכיחות הגבוהה של קדחת ים תיכונית (FMF), בדרך כלל המחלה הזאת לא גורמת לנחות קשה. תדירות ההתקפים לא גבוהה, במיוחד כשלוקחים בצורה מודרת את הקולכיצין. תרופה זו מונעת פגיעה משנית על ידי קדחת ים תיכונית בכליות ומפחיתה תדירות ההתקפים. כ- 10% מהסובלים מ-FMF אינם מגיבים לקולכיצין. האם ניתן לעזור לאנשים כאלה. 

אחד מהפציאנטים שלי סובל מקדחת ים תיכונית מהסוג העקשני. הוא לא היה מגיב לטיפול במנות המקסימליות של קולכיצין. האדם היה מאבד עבודה ונודד ממקום למקום עבודה אחר. באף מקום עבודה לא היו יכולים להחזיק אותו כי רוב הימים הוא היה בחופשת מחלה. כ FMF לא היה עושה לו הנחות. לפחות 4 ימים בשבוע האדם היה מנוטרל עם משכחי כאבים במיטה. 

קדחת ים תיכונית וענבים

איך לעזור לאדם עם FMF שלא מגיב לתרופות? פעם אחד בשיחה שאלתי אותו, מתי בשבוע ההתקפים יותר שכיחים? התשובה הייתה: "אחרי שבת תמיד בא התקף". בספרות המדעית לא ידוע על השפעת השבת להתקפי קדחת ים תיכונית. המלצתי לו להינזר מיין ומענבים. ממש כמו אצל נזיר - לא לגעת בכל מוצר שמכיל ענבים. 

התוצאה הייתה מדהימה ומובהקת. ההתקפים פסקו. האדם כמעט הבריא. עקומת חופשות מחלה התרסקה ונפלה מ 4-5 ימי חופשת מחלה לשבוע ל-4-5 לשנה. זה הרגיש כמו נס! ירידה בתחלואה אחרי הינזרות מענבים הייתה כה דרסטית שאי אפשר היה לייחס אותה למשהו אחר. 

אנחנו יודעים שקדחת ים תיכונית - זה שם גג למחלות שונות. אינני יודע אם בכל המוטציות התוצאה היא בלימת ההתקפים. אני מקןוה. פציאנט אחר עם FMF שגרמה לו לדלקת בשריר הלב בינתיים קיבל הנחיות להינזר. נראה, מה תהיה תוצאה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Оставьте пожалуйста ваше мнение