יום שני, 31 בדצמבר 2018

הרפיית גומלין

סוף סוף קבלתי שם לתרגיל של התמודדות עם כאב גב עליון שאני עושה מידי פעם לעצמי. התחלקתי בסוד עם קרובי והם גם מצאו בו תועלת. כעת בהשתלמות כאב שאני עושה נודע השם של התרגיל הזה: Reciprocal relaxation. בתרגום שלי לעברית - הרפיית גומלין. 
איך לעשות הרפיית גומלין בגב עליון?

אם כואב לך בצד מסוים שלגב עליון תכווץ מעט את השרירים בצד הנגדי. אפשר לשלב עם זה סוגסטיה עצמית להרפיה בצד הכואב אך כסוגסטיה ולא כמעשה מכוון. סוגסטיה - כוונה לכך שאתה לא בודק תוצאות רק מתכוון לתוצאה הרצויה אך לא מפעיל כוח רצון ישיר להרפיה.  עיקר תשומת לב צריך להיות לצד שלא כואב - יש לחדד את התחישה של אותו צד, קצת לקבץ את השרירים (בלי להגזים). 

התרגיל בנוי על עיקרון במערכת השלד ששרירים נגדיים עובדים בצורה נגדית: כשצד אחד מתכווץ - צד נגדי מתרפה. זה יותר בולט בגפיים: כשמופעל שריר מכופף - השריר הנגדי המיישר נרפה ולהפך. בגב עיקרון זה בין שמאל לימין עובד פחות אך בכל זאת עושה עבודה מספקת כדי לרפא כאב שבא בדרך כלל מהתכווצות שרירים הסמוכים לעמוד השדרה.

עצם הסכת דעת מהמקום הכאוב גם תורמת לעניין. הסכת המודעות מהכאב פותחת אפשרות להפעלת הלא מודע לריפוי כשתתכוון שהצד הכואב יבריא בלי לחשוב על זה במפורש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Оставьте пожалуйста ваше мнение